oogst 2020
 
Meldingen
Alles wissen

oogst 2020

17 Berichten
9 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,094 Bekeken
Guus Jacobse
(@guus-jacobse)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 5
Topic starter  

Maandag 31 augustus 2020: oogst Solaris op de Riethorst in Plasmolen. 95Oe., 7gr zuur.


   
Citeren
(@frank-van-huijgevoort)
Lid
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 12
 

Vorig jaar rond deze tijd 1105. Nu op een mandje ingevroren "edelrot druiven" na 65oe. Maar ze kunnen dus nog 14 dagen narijpen.


   
BeantwoordenCiteren
Marcel
(@marcel)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 59
 

Leon-Milot vorige weekend 1090 oe en geplukt (veel wespenvraat)
Zuur op 7,5

 


   
BeantwoordenCiteren
Marcel
(@marcel)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 59
 

Phoenix (onder afdak in de zon) zat Zaterdag op 1088 oe, ook daar veel wespen..


   
BeantwoordenCiteren
(@petrosol)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 1
 

Dit weekend oogst Solaris 102oe, nu is het wachten op de Johanniter die is reeds 74oe. Ook veel wespen gehad bij de Solaris, 20% verloren gegaan


   
BeantwoordenCiteren
Eilko
(@eilko)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 5
 

hier extreem slecht, afgelopen zaterdag gemiddeld 48 Oe :

Dornfelder: 17 g/l zuur, 45 Oe.
Pinotin : 14 g/l zuur, 52 Oe.
Cabertin : 14 g/l zuur, 60 Oe.
Pinot Meunier : nog groen.

Dit jaar voor het eerst zuren gemeten, suikers waren alle voorgaande jaren (3) een stuk beter..

Locatie : Meppel.

Dit bericht is gewijzigd 4 jaar geleden door Eilko

   
BeantwoordenCiteren
Marcel
(@marcel)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 59
 

14-9
Dornfelder 1078 Oe, zuur 7. pH 3.3 (wordt deze week geplukt)
Riesling (staat er naast) moet nog zeker een maand, is nog helemaal hardgroen: niet gemeten.
Lokatie Leiwen (D) 

(1080 Dat is zo een beetje het hoogste Oe wat je kan halen met Dornfelder zeggen ze hier.)

 


   
BeantwoordenCiteren
Henry
(@lewiese)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 18
 

Op 14/9 gemeten in Nederweert

Leon-Millot en Marchal-foch gemengd gemeten: Oe 85; zuur 10; pH 3,05. Nog ff van de zon genieten.

Pinot Noir: Oe 70; zuur >10; pH2,6 onregelmatige vruchtzetting en rijping

Pinot Gris: Oe 68; zuur 7,5; pH 2,59 onregelmatige vruchtzetting en rijping

Chardonnay: Oe 56; zuur >10; pH 2,45 mooi regelmatig

Gewürztraminer: Oe 65; zuur 7,5 ; pH 2,81 onregelmatige vruchtzetting en rijping


   
BeantwoordenCiteren
(@frank-van-huijgevoort)
Lid
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 12
 

Solaris op 4-9- jl geoogst op 70 Oe met 6,5 gram zuur en PH van 3,1.Erg grote oogst, ik denk dat het daaraan ligt. Super rijp met de nodige portie edelrot.  Wat me inmiddels wel is opgevallen dat Solaris en Rondo na hete zomers in mijn wijngaard minder suikers produceren maar wel goed rijp worden. Vorig jaar zat ik bijvoorbeeld op op 102. Qua suikers biedt de supermarkt uitkomst!

Nu maar even afwachten hoe lang ik Rondo en Cabernet Cantor nog kan laten hangen.


   
BeantwoordenCiteren
(@jeroenvanbergen01)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 8
 

@frank-van-huijgevoort mag ik u vragen wanneer u de cabernet cantor heeft geoogst 


   
BeantwoordenCiteren
(@frank-van-huijgevoort)
Lid
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 12
 

Cabernet Oogst op 26-09 1082 OE en 7,5 gr zuur. Met al die nattigheid durfde ik het niet langer te laten hangen. De vroege rassen Rondo en Solaris (Hoogstam) zaten bij mij maar op 70 OE (vorig jaar Solaris 1104) maar hadden 6 en 6,5 gr zuur. Superrijp! Nu hangt de Souvignier Gris nog.


   
BeantwoordenCiteren
Domaine Gerard
(@domaine-gerard)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 4
 

Vandaag bij mij in Smakt ( limburg ) metingen gedaan bij de soorten die nog niet geoogst zijn.

Souvignier gris: 1093 en zuur is 10+

Cabernet Blanc: 1079 zuur ook boven de 10.

Kwaliteit van de vruchten is top, en beetje billen knijpen met het huidige weer. De individuele metingen zitten de laatste 2 weken wel allemaal dicht bij elkaar dus het zal volgende weekend toch ergens plukken worden. Of de nazomer moet ons verrassen, is wel vaker rond de herfstvakantieperiode, maar ik verwacht er dit jaar niet zo veel van. Allen die nog moeten plukken, succes en blijf gezond.

 


   
BeantwoordenCiteren
(@frank-van-huijgevoort)
Lid
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 12
 

Mijn Souvignier Gris wordt ook geoogst aanstaand weekeind. Ik durf het niet meer aan met dit koude weer, daarbij is het fruit goed rijp.


   
BeantwoordenCiteren
 Fopi
(@fopi)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 15
 

@frank-van-huijgevoort Hallo Frank, hoe zeker ben je van de edele rotting ? Kan natuurlijk wel maar mijn ervaring is dat vaker zonnebrand wordt aangezien voor edele rotting. En dat levert een heel ander product op ! 


   
BeantwoordenCiteren
(@frank-van-huijgevoort)
Lid
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 12
 

@fopi bij zonnebrand zou ik nooit hoge oechsele waarden krijgen. Dan zou ik al 8 jaar zonnebrand hebben gehad. Alleen in 2018 hebben we daar last van gehad.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2

Aankomende evenementen

Deel: