Wie heeft er ervari...
 
Meldingen
Alles wissen

Wie heeft er ervaring met electrische snoeischaar.

6 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,098 Bekeken
Marcel
(@marcel)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 59
Topic starter  

We zijn aan het kijken of we die kunnen opnemen in het samen-aankoop pakket.

Wie heeft er ervaring met electrische snoeischaren..
Wat zijn evt. keuze criteria waar we op moeten letten?

Elec. snoeischaren zijn er van 100 op Ali, tot boven de 1000 eur.
Wat is goed voor de doorsnee hobbyist?

Alle feedback is welkom.

 


   
Citeren
Onderwerp trefwoorden
Henry
(@lewiese)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 18
 

Ik heb een Makita elektrische snoeischaar.

Mijn overwegingen:

Ik had reeds ervaring met een accuschaar van Wolf. Die werkt te langzaam. Je gaat je er aan ergeren. Bek sluit langzaam.

Accu's draag je op je rug. Daardoor blijft de schaar zo ligt mogelijk. Schaar met accu eraan is te zwaar.

Ik kan alles snoeien zonder tussentijds opladen. Dat betekent 150 druiven en 10 leilinden. accu's nog niet op de helft leeg.

Accu's zijn bruikbaar voor diverse gereedschappen van makita. Ik heb ook een heggenschaar waar dezelfde accu's ingaan.

Kan ingesteld worden op takdikte.

Bek sluit snel. Krachtige schaar. Hierdoor vlotte werking. Dezelfde snelheid of sneller als wanneer je met de gewone snoeischaar werkt. Let op je leiddraden. Je bent er zo doorheen. Ik spreek uit ervaring.

Alvorens tot aanschaf over te gaan let op veiligheid. Als de schaar knipt dan knipt ze ook. Ze maakt geen onderscheid tussen tak of hand. Gelukkig geen ervaring.

Er is een merk schaar dat een handschoen voor de vrije hand linkt aan de schaar. De schaar signaleert de handschoen en knipt dan niet. Is erg duur. Voor professionals.

Prijs ligt rond de EU 1000 zonder accu's

Let op acties waarbij de acuu's gratis krijgt. Kan interessant zijn. Gebruik wel de merkaccu's!!

Felco is nog veel duurder. Zal wel de top zijn.

Pellenc kan iets goedkoper zijn voor de vignon. Maar de accu is dan niet uitwisselbaar met andere gereedschappen. Kan volgens mij ook niet de dikte knippen die Makita kan.

Makita dealer zit in de buurt. Dus handig voor service en onderdelen.

https://www.makita.nl/artikelen/snoeischaar.html

 


   
BeantwoordenCiteren
Domaine Gerard
(@domaine-gerard)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 4
 

Ik gebruik al bijna 15 jaren een Electrocoup. Frans merk uiteraard. Handige 48 V accu in rughesje.

Vorig jaar voor eerste keer het snijmes vervangen. Ik snoei er alles (druiven, beuken, lindes, heesters) mee in allerlei diktes tot +/- 4 cm. 2 bekstanden afhankelijk van dikte materiaal.

Ben er nog steeds happy mee, snoeien is een feest met dit apparaat.

Toen gekocht via Vos Sprang Capelle. ( +/- € 1000.-- meen ik) Op internet worden ze ook 2e hands aangeboden.

https://www.agriaffaires.nl/tweedehands/snoeiapparaat/38785083/electrocoup-f3005.html


   
BeantwoordenCiteren
Kees
 Kees
(@kees)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 21
 

Het gebruik van gereedschap en ook tuin gereedschap verschuift langzaam maar zeker naar accu aandrijving. Ik wil ook mee in die beweging en kocht een heggenschaar en een reciprozaag op accu. Hiermee was ik ook meteen in het bezit van 2 accu's voor het geval en apparaat er 2 nodig heeft. De reciprozaag uit geprobeert om stammen van de acacia door te zagen. Nou dat is net even te veel voor deze zaag. Dus toch maar een kettingzaag aanschaffen (op 2 accu's). Wat schets mijn verbazing, op de website in Hongarije staat de snoeischaar van dit merk. Nooit gezien op de NL websites. Het merk is Einhell en wordt in Duitsland gemaakt. Dus op de Duitse site gekeken en gevonden. Met merk levert materiaal wat redelijk goed werkt en betaalbaar is voor de hobbyist. Ik heb dus nog geen ervaring met deze schaar. Wel al gelezen dat de messen te koop en te vervangen zijn. Ook een volgende aanschaf voor mij zal de rug spuit van dit merk zijn. Wordt vervolgd.

 


   
BeantwoordenCiteren
(@simsom)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 3
 

Ik zou die van Ali zeker aan een test onderwerpen, in de praktijk fabriceren die anderen ook (deels) in China.. maar dan moeten er ook onderdelen zijn natuurlijk


   
BeantwoordenCiteren
Guus Jacobse
(@guus-jacobse)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 5
 

Ik heb afgelopen februari een e-pruner van Ballota aangeschaft via dezaag.com

Bellota heeft 3 verschillende versies van deze elektrische snoeischaar op accu.

De e-pruner kostte € 399,30, inclusief BTW. Deze heb ik getest, zie hieronder. Er is ook een versie van € 465,85. Voornaamste verschil met de eerste is dat er 3 lithium batterijen bij zitten. Dan is er nog een versie van € 580,80. Verschil met beide andere scharen is de snijbreedte. Die is bij deze versie 37cm.

2 jaar garantie op de schaar en 1 jaar op de batterijen. Nederlandse handleiding was (nog) niet voorhanden. Werd aan gewerkt. De schaar zit in een keurig koffertje met 2 oplaadbare batterijen, een oplader, sleutel en inbus voor vervangen van de messen, en olie.

Ervaring: zowel druivenstokken als Catalpa's ermee gesnoeid. Gaat tot 32 cm als een mes door de boter. Gaat ook met gemak door de leidraden (dan wel een braam in het mes). Opletten dus! Want hij gaat ook met gemak door je vingers heen. De batterijen gaan enkele duizenden knippen (2 tot 2,5 uur snoeien) mee. Batterijen zijn in 2 uur weer opgeladen en zijn makkelijk in en uit de houder te schuiven. Gewicht van de batterijen is 950 gram. Ligt goed in de hand. Aan- en uitzetten makkelijk en goed op het display te zien. Als beveiliging tevens een dubbel piepgeluid als hij wordt aangezet. De bediening is simpel met een trekker als bij pistool of geweer. 2x de trekker intrekken en hij opent. Daarna 1x trekken om te snoeien.

Veel gebruiksgemak. Het scheelt veel tijd en de schaar gaat met gemak door het hout.

 


   
BeantwoordenCiteren

Aankomende evenementen

Deel: