Tolereren druivenpl...
 
Meldingen
Alles wissen

Tolereren druivenplanten de nabijheid van een walnotenboom?

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
373 Bekeken
Harrodecocq
(@harrodecocq)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Heeft er iemand ervaring met de teelt van druiven in de nabijheid van een walnootboom?

Ik lees verschillende tegenstrijdige verhalen over de tolerantie van druiven voor de door de wortels van de walnoot afgescheiden stof juglon. Volgens Amerikaanse bron zou een 'wilde druif' (wat dat dan ook moge zijn) tolerant zijn, maar de vitis vinefera weer niet.

Vandaar dat ik graag hoor wat de ervaringen zijn.

Ik heb namelijk een stuk grond waarop 2 volgroeide walnootbomen staan, waar ik ook (ten zuiden van de twee 'knapen') mijn rijen met druiven wil aanleggen (beginnend op enkele meters buiten de kruin van de walnoot). Bij voorkeur laat ik de bomen staan. Maar als dit betekent dat ik problemen krijg met mijn druiven, zullen ze het veld moeten ruimen.


   
Citeren
Harrodecocq
(@harrodecocq)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Zou het kunnen dat op onderstammen geente druiven wel Juglon resistent zouden kunnen zijn omdat de onderstammen hun hebben uit (wilde( Amerikaanse vitis rassen?


   
BeantwoordenCiteren
Kees
 Kees
(@kees)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 21
 

@harrodecocq Beste, deze vraag zou goed passen bij de materie deskundigen van Permacultuur en/of Woodforest. Twee volwassen walnoot bomen zou ik erg zuinig op zijn. Dit is het hart van de indeling van Permacultuur. Het duurt meerdere jaren voordat een walnoot vruchten gaat geven. Er zijn meerdere Facebook groepen over Permacultuur. Ik zou de bomen graag van je overnemen, maar helaas dat gaat dus niet. Succes met de zoektocht.


   
BeantwoordenCiteren

Aankomende evenementen

Deel: