Riesling
 
Meldingen
Alles wissen

Riesling

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,069 Bekeken
Marcel
(@marcel)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 59
Topic starter  

Wie heeft er ervaring met Riesling in Nederland?

Do's en don'ts?

Ik ben is sept. in Duitsland bij een bevriende wijnboer aan de Moezel en kan misschien wat planten loskrijgen.. 
Maar heeft het nut in Nederland? 🤔 

Aan de Moezel is alles ongeent omdat ze met de leigrond nooit last hebben gehad van de gevreesde druifluis. En Riesling heeft een hekel aan natte voeten..
Dat zijn dus 2 twijfels.
Het is ook zo lullig als ik volgend jaar tegen die Duitse wijnboer moet zeggen dat z'n met liefde gekweekte druivenstokjes wijn geven die niet te hachelen is, terwijl dezelfde bij hem 92 tot 96 punten scoren..


   
Citeren
Onderwerp trefwoorden
Conny
(@conny)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 1
 

In Nederland zijn de riesling druiven heel erg zuur is niet echt lekker . 

Dit bericht is gewijzigd 4 jaar geleden door Conny

   
BeantwoordenCiteren
Marcel
(@marcel)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 59
Topic starter  

Ja, Daarom zoek ik ervaring.. klimaat veranderd en 5 stokken voor de lol die worden "vertroeteld" (zou Gort zeggen) is anders dan commercieel.

M'n buurman heeft er 2 tegen de gevel. Ook al staan die op het zuiden, dan nog worden ze maar net-net rijp.. Het lukt me wel om er een drinkbare Riesling van te maken maar die is nogal basic. (ik ben van hem afhankelijk met verzorgen en plukken en ik denk dat het beter kan 😰) 


   
BeantwoordenCiteren
(@ton)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 3
 

 Twintig jaar geleden 2 stokken in mijn tuin geplant, zandgrond. Geven voor mij te weinig trossen om te vergisten. Rijpen later af. Foto’s zijn vandaag genomen


Ik heb 2 stokken in mijn tuin staan, geven echter te weinig trossen om te vergisten, drink daarom mijn Riesling jaarlijks gewoonlijk aan de Moezel
Ton


   
BeantwoordenCiteren

Aankomende evenementen

Deel: